5. april 2011

David Lodge - Therapy

David Lodge
Therapy
Penguin
321 sider
18. mar-3. apr

Therapy handler om den succesfulde sitcom skribent Laurence "Tubby" Passmore, der udadtil lever det perfekte liv. Han har masser af penge, et stabilt ægteskab, en lækker bil og en kvinde, som han har et platonisk forhold til. I det hele taget burde han være glad og lykkelig. Men det er han ikke. Han har problemer med knæet og hverken fysioterapi, aromaterapi, kognitiv terapi eller akupunktur kan kurere det. I Therapy fortæller Laurence Passmore sin historie, hvor blandt andet den danske filosof Søren Kierkegaard spiller en rolle.

Det er egentlig ganske underholdende, selvom jeg ind imellem synes Laurence Passmore svømmer lidt for meget i sin selvmedlidenhed, og hvor man bare har lyst til at ruske lidt i ham og sige, at nu må han altså lige lidt videre i livet. Ganske udmærket underholdning og der er absolut et par komiske scener i romanen.

4 kommentarer:

Annette sagde ...

Hej Mia
God blog. Jeg så qt du for noget tid siden nævnte Firmin af Sam Savage; ved du om den findes i en Dansk udgave? Har læst den på engelsk, men kan ikke finde ud af om den er oversat.

Annette

Mia sagde ...

Hej Annette,

Tak for rosen.

Jeg ved desværre ikke om den er oversat, men en hurtig søgning hos både saxo.com og adlibris.com på Sam Savage viser i hvert fald ingen danske resultater, så jeg tror det ikke.

Mia

Mal sagde ...

Tak for omtalen - dejligt med nyt input. Jeg kendte slet ikke David Lodge, men har nu googlet ham og han ser ret interessant ud. Glæder mig til at læse ham.
Meget apropos Therapy har han udover at være professor og Booker jurymedlem, også skrevet til tv.

Mia sagde ...

Mal - Det var dejligt du kunne finde lidt inspiration. Han lyder absolut som en alsidig herre - jeg kunne også godt finde på at læse noget andet af ham, hvis jeg lige falder over det.