19. april 2011

Curtis Sittenfeld - American Wife

Curtis Sittenfeld
American Wife
Black Swan
638 sider
4. apr-16. apr

Efter jeg så en anbefaling af American Wife hos Bogsider var jeg ikke i tvivl om, at det var en roman jeg måtte læse. Og jeg blev absolut ikke skuffet.

American Wife handler om Alice Lindgren, som vi følger fra hun er en lille pige og indtil hun er i 60'erne. Der er øje for alle detaljerne i romanen og sproget er let og flydende. Alice er romanens jeg-fortæller og det er historien om hendes barndom i Wisconsin og hendes voksenliv i Washington DC, hvor hun er gift med Amerikas præsident og dermed er blevet førstedame, som hun her fortæller.

Rigtig god roman, selvom jeg dog synes at fjerde del, som foregår i det hvide hus, faktisk var den mindst interessante. Romanen kunne nok med fordel være skåret lidt mere til, men jeg var nu alligevel godt underholdt romanen igennem. Absolut anbefalelsesværdig.

2 kommentarer:

Louise sagde ...

Jeg er helt enig med dig i, at den sidste del i det hvide hus godt kunne have været skåret lidt mere til. Glad for at du kunne lide den. Vil straks linke til din anmeldelse. God påske!

Mia sagde ...

I det hele taget er sidste del også bare meget flyvsk og der er sådan en masse generelle betragtninger, som jeg ikke fandt så interessante.

God påske til dig også, selvom den jo efterhånden er ved at være brugt