10. juli 2009

Jorge Bucay - Lad mig fortælle dig

Jorge Bucay
Lad mig fortælle dig - livskloge fortællinger
PP forlag
244 sider
7. jul-9. jul

Demián ønsker at vide noget mere om sig selv, og det fører ham til Jorge, den Tykke, en psykoanalytiker, som er temmelig speciel. Hver dag fortæller Jorge en historie til Demián, så han kan konfrontere livet og finde de svar, som han ønsker. Historierne som Jorge fortæller er klassiske, moderne eller folkelige historier, som psykoanalytikeren gendigter, således at historierne sætter tankerne i gang hos Demián, som løbende bliver klogere på sig selv, får en bedre forståelse for mennesket generelt og de forbindelser vi har med andre mennesker.

Som læser er der en hel del at hente i bogen, og jeg tror faktisk det er mest optimalt, hvis man som læser, kun læser et par historier om dagen, så de bedre kan bundfælde sig, og man får dem tænkt igennem. Udbyttet af bogen afhænger i hvert fald meget af en som læser synes jeg.

Jeg læste primært Lad mig fortælle dig, fordi en veninde anbefalede den. Umiddelbart synes jeg den er lidt for selvhjælps-agtig, men den satte nu bestemt også nogle tankerne i gang, da jeg læste nogle af historierne, som Jorge fortalte Demián.

Ingen kommentarer: