25. maj 2007

Film og doping

Ja, altså ikke på en gang, men hver for sig og sådan noget. Men jeg er lige lidt uopfindsom i denne aftentime, så jeg kunne ikke komme på en bedre overskrift

Kæresten og jeg har været i biografen for at se Pirates of the Caribbean 3 - At Worlds End. Den kan anbefales. Godt nok varer den næsten tre timer, men man er glimrende underholdt, selvom jeg dog gerne så, at den kære hr. Sparrow havde fået bare lidt flere sjove og rappe replikker, som det var tilfældet, specielt i 2'eren.

Og så var det jo også i dag, at Bjarne Riis stod frem og indrømmede, at han rent faktisk var dopet, da han vandt Tour de France i 1996. Øv det ærger mig lidt - jeg havde næsten lugtet lunten, og alligevel så var han bare min store helt der for 11 år siden, da han vandt. Og jeg synes sgu ærlig talt den luft gik lidt af ballonen i dag, da jeg så det direkte pressemøde. Nu er præstationen altså ikke helt så flot alligevel, selvom man jo kan sige, at alle andre var dopede, så hvis ikke Bjarne Riis havde været det, så ville han alligevel ikke have vundet for så var de andre, da kørt fra ham. Ikke, at det retfærdiggører, at han har taget doping, men et eller andet sted, så virker det jo bare som om, at det var en naturlig ting i cykelsporten på det tidspunkt - og måske det stadigvæk er det i dag? Det siger min fornemmelse mig i hvert fald.

Nå, ikke mere ævl og kævl herfra i dag. Jeg vil finde min seng og læse lidt inden det er sovetid.

God weekend til jer alle - hver og en :o)

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej :-)

Jeg giver dig helt ret mht. Hr. Riis. Tiderne var bare anderledes dengang - ikke at det er rigtigt - men de trådte trods alt stadig selv i pedalerne. Dopet eller ej, så ville jeg nødig køre Tour de France........
Desuden var han jo stadig den bedste af de dopede ;o)

Mange hilsner
Birthe

Mia sagde ...

Velkommen Birthe :o)

Det er nemlig det. Man kan jo sige at med alle dem der efterhånden har indrømmet, at de var dopede i 90'erne, så har de i hvert fald kæmpet på lige vilkår. Det retfærdiggører selvfølgelig ikke at man skal dope sig, men hvis Riis ikke havde været dopet, så havde han jo heller aldrig vundet. Så var Tour sejren i 1996 bare gået til en anden dopet rytter.

Og jeg er helt enig med dig - jeg skulle sørme heller ikke køre sådan et Tour de France. Hold da op det må være hårdt. Men det er også sjovt at se hvor "tyk" Riis er blevet efter at han ikke cykler på topplan mere, men i stedet er direktør for CSC. Så kan man i hvert fald hurtigt se hvor meget træning og diverse der bliver lagt forud og i forbindelse med sådan et løb