13. maj 2010

Marian Keyes - The Brightest Star in the Sky

Marian Keyes
The Brightest Star in the Sky
Penguin
614 sider
21. april-13. maj

Lad det være sagt med det samme. The Brightest Star in the Sky var en total skuffelse. Jeg synes jeg trængte til at læse noget letlæst, og da jeg næsten lige havde modtaget Marian Keyes' nyeste blev det den. Det kom jeg til at fortryde, og det kan vist også ses på tiden det tog at læse den.

The Brightest Star in the Sky handler om Star Street 66 i Dublin. Både beboerne, der bor i de fire lejligheder, som komplekset indeholder, men også den udefrakommende besøgende, som vil forandre deres liv for altid. Beboernes historier flettes ind i hinanden, og samtidig har den udefrakommende hele tiden en finger med i spillet.

Det kunne være en fantastisk roman, der kom ud af dette, men det er det bare ikke. Historien kommer aldrig rigtig op i gear, og det var kun de sidste 50 sider, der reelt var værd at læse. Det "overnaturlige" element, som Marian Keyes forsøger at få ind i historien mislykkes totalt.

Øv - ikke-anbefalingen er hermed givet videre.

2 kommentarer:

Louise sagde ...

Jamen så slipper man da for at bruge tid, penge eller bibliotekslånetid på den :-) Læser selv sjældnere og sjældnere chick lit, selvom det da absolut hænder indimellem.

Mia sagde ...

Louise - Ja, det er i hvert fald min anbefaling :-)

Jeg læser heller ikke meget chick lit selv, men ind imellem synes jeg nu det er rart, så man bare kan læse uden at tænke så meget over det. Lidt letfordøjeligt "litteratur" er rart ind imellem