15. maj 2007

Hvordan kan du dog nå at læse så meget?

Dette spørgsmål stiller folk mig tit, og svaret er egentlig ganske enkelt og ligetil. Jeg læser i stedet for at se fjernsyn. Der er da nogle ting jeg ser i fjernsynet, men det er på ingen måde sådan, at jeg følger med i flere forskellige serier og bare må se det. Der kan være nogle enkelte ting, som fanger mig, men for det meste vil jeg meget hellere læse i en bog. Det eneste tv jeg faktisk fast ser er hver aften kl. 19:00, når der kommer Nyhederne.
Derudover fungerer læsningen som en form for afslapning for mig. Så har jeg lige en halv time i overskud, så tager jeg en bog frem og læser i den fremfor at tænde tv'et eller på andre måder være kreativ eller aktiv.
At jeg så også generelt er en hurtig læser gør jo også en del til, at jeg får læst en masse bøger. Og hvor ville jeg bare ikke være foruden alle disse, for det meste, gode læseoplevelser.

Og hvor lige at foretage et totalt emneskifte, så er jeg i øvrigt gået hen og blevet syg. Ondt i halsen og forkølelse har overmandet mig, men jeg håber på snart at være rask igen, for jeg har sørme da ikke tid til at være syg. Men hvornår har man også det? Som jeg dog også sagde til kæresten i dag, så er det dælme bedre det er nu jeg er syg end om 14 dage, hvor jeg først er inde i eksamensperioden. Jeg har eksamen den 1. juni, den 7. juni, og så igen den 13. juni, hvor det er forsvaret af bachelorprojektet, som venter. Lige nu venter jeg dog bare spændt på i morgen, hvor tidspunktet for bacheloreksamnen bliver offentliggjort. Tidsrummet kan være alt mellem 9 og 17, men jeg håber godt nok, at jeg for en gang sin skyld kan være heldig og få en tid bare sådan før frokost... De sidste mange mundtlige jeg har været til har været over middag, og det er jeg bare ikke god til! Dagen bliver så frygtelig lang fordi jeg ikke aner hvad jeg skal give mig til. Sådan en eksamensdag kan jeg nemlig slet ikke finde ro til at sætte mig til at læse i en bog.

Ingen kommentarer: