31. marts 2007

Gorm Henrik Rasmussen - Vi ses i Pusher Street

Vi ses i Pusher Street handler om den politiske rådgiver Jesper, som en dag bliver ringet op af pigen Maya, der påstår, at han er hendes far. Der er dog også en anden mulighed, og det er, at Jespers ven, fra kollektivtiden på Christiania, Eigil Zinck er Mayas far.
Jesper går derfor på jagt efter sin gamle ven Eigil Zinck, så han kan få løst gåden og forhåbentligt nå frem til, at han ikke er faderen... Eigil Zinck skal så vidt vides stadigvæk bo på Christiania, så det er der Jesper starter eftersøgningen efter ham. Dette medfører, at Jesper får rippet op i en masse minder fra dengang han var ung og boede på Christiania, men samtidig dukker der også nye følelser op.
Jesper og Maya fortsætter eftersøgningen efter Eigil sammen, og bogen ender ud i en anderledes slutning end ventet.


Bogen er hurtigt læst, og den er ganske udmærket, men ikke noget jeg ligefrem vil anbefale. Man går i hvert fald ikke glip af noget ved ikke at læse den, og jeg synes ikke, jeg på nogen måde blev beriget ved at læse denne bog. Dermed ikke sagt, at man altid skal blive beriget af at læse en bog, men jeg synes ikke den var noget særligt.
Jeg har lidt svært ved at sætte en finger på, hvad der konkret gør, at jeg ikke synes den var mere end udmærket, men jeg tror bare den manglede et eller andet...

Ingen kommentarer: