13. juli 2010

Margaret Atwood - Tjenerindens fortælling

Margaret Atwood
Tjenerindens fortælling
Lindhardt & Ringhof
311 sider
1. jul-9. jul

Tjenerindens fortælling handler om USA engang i nær fremtid. USA er blevet et diktatur, fødselstallet er dalet, og derfor må kvinderne, i den fødedygtige alder, nu gøre tjeneste som en slags konkubiner for de rige mænd. Tjenerindens fortælling handler om en tjenerinde, og alle de frygtelige ting hun må gå igennem.

Tjenerindens fortælling er endnu en bog jeg har læst til den læseklub jeg deltager i. Her har temaet jo været fremtidsromaner, og det er blevet til tre læste romaner i den genre.

Jeg blev aldrig rigtig fanget af romanen, og jeg er en smule uforstående over for, at den har fået SÅ fantastiske anmeldelser som det er tilfældet. Jeg synes sproget var meget anderledes, desværre på den dårlige måde. Men det er intet mindre end en grusom historie, som Atwood her har strikket sammen

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er en fantastisk bog som bør læses på engelsk!! Kan sagtens forestille mig at meget af stemningen går tabt ved en dårlig dansk oversættelse, så generelt bør bøger altså læses på originalsproget hvis muligt.

Carsten sagde ...

Jeg har kun læst 1 bog af Atwood: Year of the Flood - og selvom bogen skam havde interessant tematik, så blev jeg aldrig rigtig fanget af bogen.

Carsten
www.eskapisten.dk