25. marts 2007

Jonathan Franzen - Korrektioner

Bogen handler om familien Lambert, der mildest talt er lidt i opløsning. Enid, som efterhånden har været husmor i 40 år, vil gerne ud at opleve noget, men hendes mand Alfred har fået konstateret Parkinson, og desuden lever børnene ikke op til de forventninger Enid har til dem. Efter et skuffende krydstogt i efterfølger vil Enid nu forsøge at samle familien til en sidste jul i huset i St. Jude, men dette er nemmere sagt end gjort.

Hmm ja - dette er en af de bøger jeg faktisk ikke rigtig ved, hvad jeg skal sige til. På den ene side var den rigtig god og den er skrevet i et meget levende og beskrivende sprog. På den anden side, så er der et eller andet som gør, at jeg ikke rigtigt ved om jeg egentlig synes om den. Jeg kan bare ikke konkret sætte en finger på, hvad det er der gør det.
Min umiddelbare tanke er at det er en udmærket bog, men den gjorde ikke rigtig noget indtryk på mig. Det er også derfor, at det er gået lidt trægt med at få den læst...

Ingen kommentarer: