15. april 2012

Erik Valeur - Det syvende barn

Erik Valeur
Det syvende barn
Politikens forlag
692 sider
23. mar-9. apr

Det syvende barn er en spændende roman, der er svær at lægge fra sig.

Meget kort fortalt handler romanen om syv børn, der i 1961 bortadopteres fra spædbørnehjemmet Kongslund. Men et af børnene bærer på en hemmelighed, der må og skal skjules. Da en ældre kvinde mange år senere findes død på en strandbred tæt ved børnehjemmet, og et anonymt brev skræmmer nationens mest magtfulde ministre, ruller sagen.

God, spændende og anderledes historie, som Erik Valeur har strikket sammen. Den er lidt lang tid om at komme i gang, men det var ikke noget der ødelagde min læseoplevelse. Alt i alt en rigtig god roman, der kan anbefales.

2 kommentarer:

Dulcinea af Toboso sagde ...

Den kan jeg godt huske udkom! Kan huske at jeg vildt gerne ville læse den, men så fik jeg bare aldrig indkøbt et eksemplar... men det vil jeg da skynde mig at gøre, nu når der er en der anbefaler den.
Tak!

Mia sagde ...

Velkommen til :-) Det er altid godt at blive mindet om en bog, som man egentlig havde glemt man gerne ville læse. Sådan har jeg det i hvert fald selv.